Leverans
För att ge dig bättre service använder vi cookies. Genom att fortsätta på sidan godkänner du vår användning av cookies.

Leveransvillkor

 

Inledningsvis

Vi säljer uteslutande till företag i hår & skönhetsbranschen och därför behöver alla våra kunder ha ett registrerat företag för att handla av oss.

Att beställa det man behöver, ska vara enkelt och behändigt. Därför kan du enkelt ringa oss på kontoret alla vardagar mellan 8 och 1630, till din personliga representant eller beställa online via vår webshop dygnet runt.

Frakt och moms tillkommer på samtliga priser. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel.

Vi förbehåller oss rätten till prisändringar utan föregående meddelande.

 

Frakt

Vårt mål är att du ska få snabb och korrekt service och vi har som ambition att alltid leverera till dagen efter, om vi får din order före kl 12 samma dag. Vissa orter kan dock kräva någon extra dags transport. Vi skickar normalt med Schenker men vi kan även skicka till närmsta utlämningsställe om det passar dig bättre.

 

För paket finns två alternativ - Schenker Parcel är en tjänst som innebär att du får leveransen till dörren under dagtid 08.00-16.00, endast företagsadresser.

 

För leverans till privatadresser finns - Schenker Privpac - här skickas paketet till ett ombud där du får hämta ut det. Observera att denna tjänst endast kan användas vi mindre beställningar-max 1 kolli 30 kg.

 

Fraktkostnaden är 95kr men handlar du för 1600kr så bjuder vi på frakten, inredning undantaget.

Om en försändelse inte kan levereras pga att du haft stängt eller ifall en försändelse inte hämtats ut i tid, debiteras du avgifterna för frakt och returfrakt samt en administrativ avgift på 175kr. Det är kundens ansvar att meddela säljaren i förväg om eventuella leveransinstruktioner.

 

Garantier

Vi är stolta över att sälja kvalitetsprodukter och lämnar därför 1 års garanti på

elektriska produkter och upp till 3 år på inredning, undantag kan förekomma. Du har enligt garantin rätt att få varan reparerad eller utbytt mot en likvärdig vara om det skulle visa sig vara något tillverkningsfel på varan. Garantin gäller inte vid oaktsamhet eller bristande underhåll. Garantin gäller från fakturadatum eller kvittodatum vid vidareförsäljning till konsument.

 

Returer

Skulle en vara visa sig defekt ersätts den utan kostnad och fraktfritt förutsatt att produkten är mindre än 1 år gammal från försäljningsdatum. Transportskadade produkter ersätts utan kostnad förutsatt att det meddelats till oss inom 5 dagar från leverans. I övrigt gäller ingen returrätt eller bytesrätt.

 

Speciellt för inredning

All utrustning och inredning tillverkas speciellt enligt kundens specifikationer och beställes för kundens räkning.

Alla mått och specifikationer är utifrån våra leverantörers officiella specifikationer och vi reserverar oss för eventuella felskrivningar eller ändringar. Är något mått eller specifikation av särskild betydelse ska detta meddelas av kunden och kontrolleras före beställning.

Alla priser anges exklusive moms i svenska kronor.

Inrikes och expressfraktkostnad tillkommer om inget annat är överenskommet. Det är beställarens ansvar att säkra att leverans och lossning av godset kan ske i enlighet med speditörens anvisningar.

Eventuella transportskador på utrustning ska noteras vid leverans och noteras av speditören. Eventuella fel eller skador ska meddelas av kunden inom 8 dagar från leverans för att kunna tas i beaktan.

 

Start > Hjälp > Leverans
Annonser